Absurdné divadlo v NDS pokračuje

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v utorok 22. augusta 2017 na Facebooku (!) zverejnila nový predbežný odhad NDS na ukončenie výstavby úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová „koniec roka 2021 s predbežným odhadom až na rok 2022".

Ivana Milanová
Ilustračný obrázok k článku Absurdné divadlo v NDS pokračuje
Zdroj: Mesto Ružomberok

Podľa názoru ružomberskej radnice ide o výsmech do tváre všetkých Ružomberčanov, obyvateľov regiónu a celej motoristickej verejnosti. Mesto Ružomberok preto žiada ministra dopravy a výstavby o vyvodenie personálnej zodpovednosti.

„Neustále vyhováranie sa na proces EIA, je už za pomyselnou hranicou únosnosti. Na jar roku 2015 už bola známa nová trasa tunela Čebrať, ktorá bola skutočnými odborníkmi predstavená ako riešenie na obídenie geologicky aktívnych území. Začal proces EIA, ktorý bol z nepochopiteľných príčin v júni 2016 NDS zastavený. Nový proces EIA mal byť podľa pôvodných prísľubov dokončený v októbri 2017, no už teraz je všetkým jasné, že to nebude skôr ako na jar roku 2018," hovorí primátor Igor Čombor.

Národná diaľničná spoločnosť mala plán na urýchlené začatie výstavby diaľnice, ktorý v Ružomberku na mestskom úrade prerokovala koncom minulého roka. Užívanie diaľnice bolo naplánované na jún 2019. „Počas procesu EIA ako jeho súčasť a požiadavka mali byť vykonané dva geologické prieskumy, povrchový a podpovrchový. Materiál z geologických prieskumov sa mal zabudovať do telesa diaľnice, čo by urýchlilo jej výstavbu. Nič z toho sa však nekoná," pokračuje I. Čombor.

Zdroj: Mesto Ružomberok

Ministerstvo dopravy a výstavby a Národná diaľničná spoločnosť vydali vyhlásenie podpísane ministrom dopravy a generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti, v ktorom „potvrdzujú svoj záujem a vôľu pokračovať v realizácii Diela v zmysle zmluvy o dielo, so zohľadnením nových geologických podmienok tak, aby bolo možné sprejazdnenie úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová do 30. 6. 2019".

V roku 2019 spoločnosť Mondi SCP spustí výrobu na novom papierenskom stroji, ktorý je strategickou investíciou vlády SR. S tým súvisiaci ďalší nárast dopravy bude pre Ružomberok bez dobudovania diaľnice doslova ekologickou „katastrofou".

„Pôvodná výstavba úseku podľa zmluvy mala trvať 3,5 roka. Nový odhad Národnej diaľničnej spoločnosti na predbežný sklz 4,5 až 5,5 roka je v kontexte vydaného vyhlásenia a už vybudovaných mostných betónových konštrukcií skutočne absurdný," uvádza primátor.

Žiadame ministra dopravy a výstavby o vyvodenie personálnej zodpovednosti voči vedeniu Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá zjavne koná účelovo a v rozpore s prijatým rozhodnutím a národným cieľom z programového vyhlásenia vlády čo najskoršie dobudovať diaľnicu D1, znie stanovisko z ružomberskej radnice.

Zdroj: Mesto Ružomberok

Odporúčame