Sociálne siete v rukách politikov: Najviac fanúšikov majú SaS, OĽaNO a Sme rodina

Sociálne siete hýbu svetom. Svoje o tom vedia aj tímy združené okolo politických strán.

Ilustračný obrázok k článku Sociálne siete v rukách politikov: Najviac fanúšikov majú SaS, OĽaNO a Sme rodina
Zdroj: TASR

Najviac fanúšikov na sociálnej sieti Facebook medzi politickými stranami má aj v roku 2018 SaS. K 16. januáru ich liberáli evidovali 123 052, vlani o takomto čase ich bolo 121 222. Za SaS nasledujú OĽaNO (95 942, vlani 49 213) a hnutie Sme rodina (79 258, minulý rok 60 397).

Desiatky tisíc priaznivcov

V rámci parlamentných strán sa na štvrtej priečke umiestnil Smer-SD s 31 813 fanúšikmi (vlani 31 628), na piatej SNS s 31 696 fanúšikmi (minulý rok 30 382) a na šiestej Most-Híd, ktorý má aktuálne 11 107 fanúšikov. V roku 2017 ich v tomto čase mal 9478.

Strane ĽSNS, ktorá mala vlani zhruba 80 000 fanúšikov, Facebook viaceré stránky zablokoval.

Z mimoparlamentných strán si pomerne vysoký počet fanúšikov udržiavajú SDKÚ-DS (17 539), SMK (13 588) aj KDH (11 641). Nová strana Spolu Miroslava Beblavého eviduje aktuálne 14 860 fanúšikov, Progresívne Slovensko 14 728. Všetky politické strany aj ich lídrov však výrazne prevyšuje prezident SR Andrej Kiska, ktorý má na sociálnej sieti 253 176 fanúšikov.

Z dávnejšej ankety TASR vyplynulo, že váhu a dosah sociálnych sietí si politické strany uvedomujú. Väčšina z nich sa preto tisíckam svojich fanúšikov snaží prihovárať na dennej báze. „Sociálne siete používame dlhodobo a považujeme ich za veľmi dobrú formu zdieľania rýchlych informácií a názorov, pri ktorých ľudia nemusia rozmýšľať o tom, či dané informácie nie sú nejakým spôsobom mediálne prekrútené,“ uviedla hovorkyňa Smeru-SD Ľubica Končalová s tým, že strana považuje za dôležité komunikovať týmto kanálom na dennej báze. Na druhej strane za prvoradý považuje vždy osobný kontakt s ľuďmi, pretože iba tak sa dajú pochopiť jednotlivé regionálne a sociálne rozdiely.

SNS využíva na online komunikáciu najmä Facebook, lebo je v rámci slovenského trhu najpoužívanejší a pri odbornom spravovaní aj najefektívnejší. „Veľký dôraz kladieme aj na imidžovú a PR líniu komunikovanú prostredníctvom oficiálneho FB profilu SNS,“ uviedla vtedy hovorkyňa strany Zuzana Kohútková. Podľa jej slov nie je dôležité, či je tento kanál využívaný denne, ale predovšetkým vhodne.

Dôležitý prvok komunikácie

Strana Most-Híd uznala, že sociálne siete a online priestor zohrávajú čoraz dôležitejšiu rolu v politickej komunikácii, preto sa strana tomuto trendu prispôsobuje. „Na sociálnych sieťach komunikujeme na dennej báze, pričom jej dávame porovnateľný priestor ako tlačovým správam či vyjadreniam pre médiá. Takisto využívanie sociálnych sietí počas kampane je vhodným nástrojom na komunikáciu politických vyjadrení a odkazov,“ povedal vtedajší hovorca Matej Kováč.

Podobne to vidí aj SaS. „Je to dôležitý spôsob komunikácie s voličmi. Touto formou tlmočíme svoje názory na aktuálne témy a zároveň sa dozvedáme, ako ich vnímajú ostatní. Výhodou je okamžitá spätná väzba,“ odkázala hovorkyňa liberálov Katarína Svrčeková. SaS cez správy a statusy komunikuje denne, pričom využíva aj sponzorované odkazy, ktoré strane v predvolebnej kampani pomáhali zvyšovať napr. čítanosť blogov kandidátov.

Rýchla doba si žiada rýchle prostriedky

Hnutie OĽaNO považuje sociálne siete za jedno z najsledovanejších médií či komunikačných prostriedkov súčasnosti. „Môžete odkomunikovať okamžite, čo chcete. Doba je rýchla a sociálne siete do nej čoraz pevnejšie patria,“ povedal hovorca Dano Mitas. Okrem rýchlosti sprostredkovania informácií považuje za veľkú výhodu, že sociálne siete umožňujú úzky kontakt s ľuďmi.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Odporúčame