SVET O SLOVENSKU: Sladké víťazstvo! Sme už rovnocenní s Nemcami?

Ak si kúpite známu citrónovú limonádu 7UP od firmy PepsiCo, bude už osladená poctivým cukrom a nie lacnejšou náhradou v podobe fruktózovo-glukózového sirupu..

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Sladké víťazstvo! Sme už rovnocenní s Nemcami?
Zdroj: TASR

Štáty východnej Európy sa už dlhodobo sťažujú, že sú pre zahraničné firmy len miestom, kde chcú ušetriť. Slovenských, českých, či rumunských spotrebiteľov zavádzajú tým, že im značkové výrobky predávajú v nižšej kvalite ako na západe. Mrazené rybie prsty majú potom menej mäsa, limonády sú sladené glukózou a prací prášok má menej účinných látok. Nie je to tak dávno, čo sa slovenský premiér Robert Fico vyhrážal, že pre tieto praktiky obmedzí používanie dovozových potravín vo verejnom stravovaní. Obrovský tlak zo strany viacerých krajín sa zrejme vyplatil a začína prinášať ovocie. Dobrú správu priniesol český portál Lidovky.cz.

Na zdravie!

Nadnárodný limonádový gigant PepsiCo začal so zrovnoprávňovaním zákazníkov z nových členských krajín EÚ už minulý rok, keď svoj vlajkový nápoj Pepsi Colu začal sladiť normálnym cukrom aj pre východoeurópske trhy. Dovtedy pili Slováci, Česi, či Maďari tento bublinkový nápoj s glukózovo-fruktózovým sirupom.

Teraz prišiel čas na pozitívnu cukrovú zmenu aj pre citrónový 7UP. PepsiCo tým chce získať hlavne konkurenčnú výhodu. “Spoločnosť dúfa, že prechodom na cukor zvýši svoj podiel na trhu, kde jej v oblasti sladkých limonád konkuruje najmä Coca-Cola. Tá vo svojom citrónovom Sprite používa stále glukózovo-fruktózový sirup,” píšu Lidovky.cz.

Glukózovo-fruktózový sirup sa v potravinárstve používa už celé roky ako lacnejšia náhrada klasického cukru. Je vyrábaný z kukurice, ktorá môže byť geneticky modifikovaná a má vyššiu sladivosť. S trochou zveličenia sa dá povedať, že je to akýsi odpad pri spracovávaní škrobov. Má nízky glykemický index, čo vo výsledku znamená, že po vypití takéhoto nápoja má človek väčší apetít a môže rýchlejšie priberať.

Včera tak – dnes inak

Je zaujímavé, že ešte pred dvoma rokmi PepsiCo reagovala na kritiku v súvislosti s používaním dvojitých štandardov pre svoje nápoje tým, že si to tak želajú zákazníci. Dnes je všetko inak a zdá sa, že slovenskí a ďalší východoeurópski zákazníci by konečne mohli začať byť rovnocenní tým nemeckým, či francúzskym.

Nová taktika zrejme funguje. “Na cukor vo svojej vlajkovej lodi Pepsi Cole prešla firma minulý rok. Predaj Pepsi narástol za prvý pol rok 2017 o štyri a pol percenta oproti rovnakému obdobiu minulého roka,” píše portál. Výživoví poradcovia by však bez váhania vyriešili prípadnú dilemu spotrebiteľov, aký nápoj si majú zvoliť – všetci by odporučili čistú vodu, prípadne čaj.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame