Jozef Milan Samospráva

Lavička cez Váh čaká: Poriadna rekonštrukcia alebo kolonádny most?

V minulom volebnom období sa lavička cez Váh, ktorá spája centrum mesta so stanicami a Likavkou, stala premetom sporu. Bývalé vedenie mesta chcelo stavať novú dominantu - kolonádny most, väčšina poslancov to odmietala. Lavičku je ale nutné udržiavať v stave, ktorý neohrozuje zdravie tisícov chodcov.

Ilustračný obrázok k článku Lavička cez Váh čaká: Poriadna rekonštrukcia alebo kolonádny most?
Foto: Jozef Milan

V pláne investičnej výstavby pre rok 2015 sa na investičnú akciu Rekonštrukcia mostu Mostová / Váh stále ráta so sumou 300 000 € (v roku 2016 predbežne s čiastkou 500 000 €). Tieto čísla odrážajú predstavy o prebudovaní lavičky na kolonádny most. Pre nové vedenie mesta je financovanie tak nákladnej investície z mestských peňazí ťažko predstaviteľné. Projekt, ktorý vzišiel z architektonickej súťaže, celkovo nezavrhuje, ale jeho realizáciu vidí reálnu iba v prípade získania zdrojov „zvonka“. „Pokúsime sa naň získať grant,“ povedal prednedávnom ružomberský primátor Igor Čombor. V súčasnej dobe teda mesto zisťuje možnosť financovania navrhovaného mostu cez Váh z operačného programu.

Lavička si vyžaduje opravu

Spojnica mesta, ktorá je vyťaženou pešou komunikačnou tepnou, je dlhé roky terčom kritiky, a to predovšetkým v zimnom období, kedy je jej údržba veľmi náročná a málokedy sú občania s ňou spokojní. Mesto si dalo vypracovať statický posudok, aby bolo jasné, za akých podmienok je jej ďalšia prevádzka vôbec možná. „Zo statického posudku vyplýva, že po menších stavebných úpravách oceľovej konštrukcie je spôsobilá ďalšieho užívania. Išlo by o vystuženie konštrukcie pridanými oceľovými prvkami v strede rozponu, výmenu drevených podlážok a náteru celej konštrukcie,“ povedal asistent primátora Michal Praženica. „Podľa požiadaviek a návrhu architekta by bolo možné previesť zastrešenie lavice ľahkou konštrukciou, prípadne dodatočne osvetliť napríklad solárnymi svietidlami,“ dodal asistent. Veľmi hrubé odhady nákladov aj s prekrytím hovoria o 15.tis €. Čo sa týka časového horizontu opravy, ten je závislý od možnosti získať externé zdroje na pôvodný projekt. Ak bude zistené, že žiadne výzvy to neumožnia, potom sa pristúpi k oprave súčasného stavu.

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM