Jozef Milan Rôzne

Najlacnejšiu ponuku na D1 pri Ružomberku dal Hant

Diaľničný úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou chce postaviť podľa predbežných informácií sedem firiem, najnižšiu cenu ponúkla stavebná firma Hant. (informoval v pondelok 5.3. portál správy.pravda.sk)

Cenová ponuka stavebnej firmy predstavuje 207,5 milióna eur, čo je 40 percent z odhadovaných stavebných nákladov, ktoré štátna expertíza určila na 507 miliónov eur. Druhú najlacnejšiu ponuku dali v konzorciu Inžinierske stavby – Tucon, tretiu Dúha – Impregilo a štvrtý je Váhostav s OHL.

Presne 15,25 kilometrov dlhá diaľnica aj s dvojkilometrovým tunelom Čebrať za 465 miliónov eur, ktorej výstavba je plánovaná na tri a pol roka má odľahčiť Ružomberok od ťažkej nákladnej dopravy. Denne sa Ružomberkom preženie takmer 24-tisíc vozidiel a pri Ivachnovej sú tým pádom na dennom poriadku aj niekoľkokilometrové zápchy.

Pre nedávno podanú námietku firmou Doprastav na Úrad pre verejné obstarávanie sa však začiatok výstavby 15-kilometrového diaľničného úseku medzi Hubovou a Ivachnovou odďaľoval. Doprastav v námietke vytýkal predovšetkým pevnú cenu projektu. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) však začiatkom februára tohto roka prijal novú metodiku tvorby cien pri dlhodobých stavbách, ktoré sa budú pravidelne valorizovať o čistú infláciu. „V prvom okamihu sa nám nová metodika javila ako prínos do stavebníctva. Keď sme však zistili, že obstarávateľ s valorizáciou cien pri diaľnici Hubová – Ivachnová nepočíta, podali sme námietku,“ odôvodnil predseda predstavenstva firmy Doprastav Dušan Mráz.

Doprastav teda stiahol námietku pre hroziaci prepad eurofondov. Ak by sa totiž nezačalo na diaľnici pracovať v lete tohto roka, znamenalo by to, že štát by o peniaze určené na výstavbu diaľnice pri Ružomberku prišiel. Navyše príchodom novej vlády by pravdepodobne hrozilo aj dočasné zastavenie výberu staviteľa.

Dôležitej téme sa budeme pravidelne venovať. Ilustračné foto: archív Mikuláš24

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM